Google Translate

Top brands

Katalog Firm

www.GoPost.pl - operatorzy pocztowi, korespondencja masowa, druk transakcyjny, outsourcing, firmy kurierskie, broker usług kurierskich

Partnerzy

Newsletter

Global Economy

Ważne informacje gospodarcze z Europy na 49 tydzień 2011 roku więcej
Ważne informacje gospodarcze z Polski na 49 tydzień 2011 roku więcej
WIELKI, OSZCZĘDNOŚCIOWY PLAN TUSKA ZAGROŻONY więcej

Po godzinach

 
Wasz typ
 
Wasz typ
 
Wasz typ
 
Wasz typ

Pakują, zabezpieczają, wysyłają

Kellerancoffee.pl

14-06-2011

Jak zadowolić nawet najbardziej wymagającego konesera dobrej kawy? Jakie problemy wiążą się z dystrybucją tego wymagającego towaru? – Zapewne niewielu z nas zastanawiało się nad tymi zagadnieniami. A przecież codziennie pijemy kawę, nie wiedząc nawet, jakie przeciwności losu musi ona pokonać, aby dotrzeć do naszych filiżanek w formie aromatycznego napoju...

 

Pan Wojciech Smętek, właściciel Kellerancoffee zdradza Czytelnikom portalu Pocztowokurierski.pl szczegóły obróbki i dystrybucji tak popularnego i niezbędnego w codziennym życiu towaru, jakim jest kawa.

 

PALARNIA KAWY

 

Kellerancoffee jest małą palarnią kawy, wypalającą  tradycyjnymi metodami niewielkie ilości ziarna najwyższej jakości. Wypalamy wyłącznie szlachetne odmiany Arabiki  pochodzące z konkretnych regionów świata czy nawet konkretnych plantacji. Kawa jest sprzedawana głównie lokalnie, na rynku krakowskim, ale poprzez sklep internetowy rozprowadzana również na terenie całego kraju (kellerancoffee.pl ).
 

JAK ZADOWOLIĆ KONESERA?

 

Naszymi odbiorcami są bardzo trudni klienci: koneserzy dobrej kawy. Poza podstawowymi wymogami dobrej logistyki, obowiązującymi zawsze i wszędzie (zawsze na czas, zawsze właściwy towar we właściwej  ilości, zawsze we właściwym miejscu), parametry  logistyczne, które decydują o specyfice  naszej dystrybucji, są tak naprawdę tylko dwa: wielkość  przeciętnego zamówienia – bardzo małe ilości; oraz  świeżość produktu –  kawa najlepsza w smaku  jest  pomiędzy 8 a  14 dniem od momentu wypalenia. 


Niewielkie ilościowo zamówienia jednostkowe świeżo palonej kawy są trudne w realizacji, ponieważ :
1. Nasi klienci (często indywidualni konsumenci – smakosze i znawcy kawy) zamawiają mało i często, żeby zawsze pić świeżo paloną kawę.
2. Nie możemy utrzymywać zbyt wysokiego poziomu zapasu magazynowego, bo koneserzy  nie chcą  kupować kawy, która była wypalana trzy tygodnie  temu.
3. Jednocześnie nie możemy wypalać kawy „pod zamówienia”, bo kawa po wypaleniu, przez pierwsze 72 godziny, nie nadaje się do picia: musi poleżeć  i „odgazować”, żeby nabrać pełni smaku i aromatu.
4. Świeża kawa nie nadaje  się do pakowania w hermetyczne opakowania (próżniowe w ogóle odpadają), ponieważ przez pierwszy tydzień od wypalenia wydziela dużo gazów („odgazowuje”), co powoduje błyskawiczne „puchnięcie” opakowania jednostkowego, aż do jego „wybuchu” po trzech – czterech dniach.

 

PLANOWANIE BIEŻĄCEJ PRODUKCJI


W związku z powyższym, bardzo szczegółowo analizujemy rotację produktu w różnych kanałach dystrybucji i planujemy bieżącą produkcję tak, żeby  niewielkie partie poszczególnych gatunków Arabiki, po wypaleniu mogły „poleżeć” minimum trzy dni, a jednocześnie, żeby opuściły magazyn przed upływem 14 dni od wypalenia. Do tego trzeba dodać, jako ciekawostkę, że na naszej stronie internetowej, na ruchomym pasku pt. „Świeżo palona kawa”, na bieżąco – w czasie rzeczywistym – podajemy informację o każdej, właśnie wypalonej partii kawy. Nasi klienci  w swoich zamówieniach, najczęściej kierują się tą informacją.


PAKOWANIE KAWY


Świeżość kawy i zjawisko „gazowania” determinuje konieczność używania opakowań jednostkowych dwojakiego rodzaju:
1. „Dollpack-ów”  z folii PE, zaopatrzonych w wentyl zwrotny (pozwalający na wydalanie na zewnątrz opakowania gazów wydzielonych przez kawę, ale nie wpuszczający powietrza do środka opakowania) oraz w zamkniecie strunowe. Po napełnieniu kawą, „dollpack” jest zgrzewany, a po otwarciu przez konsumenta, może być wielokrotnie zamykany zamknięciem strunowym.
2. Opakowań składających się z zewnętrznej torebki papierowej i wewnętrznego woreczka z folii propylenowej (opakowanie nie jest hermetyczne, więc gazy swobodnie z niego uchodzą).

 

PROCES DYSTRYBUCJI


Dla odbiorców z kategorii „Gastronomia”, kawa jest pakowana w „dollpacki” o pojemności 1000g, dla odbiorców jednostkowych w sprzedaży wysyłkowej, podstawowe gramatury to 300g i 500g. Torebka papierowa to opakowanie stosowane dla odbiorców detalicznych.


Transportowe opakowania zbiorcze, to kartony z tektury trójwarstwowej, w szerokiej gamie rozmiarów, koniecznej do „dopasowania”  pojemności kartonu do wielkości zamówienia. Kartony  zaklejane są taśmą firmową.


Na co dzień korzystamy z usług firmy logistycznej DB Schenker, z której jesteśmy bardzo  zadowoleni. Są terminowi i przy odbiorze i przy dostawie paczek, a ich system informatyczny w pełni odpowiada naszym potrzebom.

 

 

Poniższe fotografie pochodzą ze zbiorów własnych sklepu Kellerancoffee.pl.

ziarna kawy / fot. morguefile
Proces pakowania 150 g kawy...
Proces pakowania 150 g kawy...
Proces pakowania 150 g kawy...
Proces pakowania 150 g kawy...
Proces pakowania 150 g kawy...
Proces pakowania 250 g kawy...
Proces pakowania 250 g kawy...
Proces pakowania 250 g kawy...
Pakowanie zbiorcze do...
Pakowanie zbiorcze do...
powrót
drukuj

Z kraju i ze świata

TNT Express uruchamia Centrum Usług Wspólnych w Polsce więcej
Zakupy online: liczy się bezpieczeństwo i czas dostawy więcej
Lewiatan, Polska Rada Biznesu i BCC stają w obronie PGP więcej
Poczta Polska z neokartkami na Dzień Kobiet więcej
Z gitarą na pokładzie więcej

Forum

Wylewana olia na samochód 2017-05-31
19:31:25
Co po maturze? 2017-05-15
15:59:47
Jakie meble do biura? 2017-05-11
19:45:25
fotele biurowe 2017-05-09
20:00:05
jaką drukarke wybrać? 2017-04-21
18:20:13

ROZMOWA Z

Takich studiów jeszcze nie było! - rozmowa z dr. Rafałem Zgorzelskim

Sonda - zabezpieczenia

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi ankietami.
© 2010. All right reserved.
CMS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito